Tuesday, May 24, 2011

Коначно! Добре вести! « "ГОРА"


24.Maj 2011.
Dobro sam
U stvari ništa se nije desilo. Tako to biva.
Nedostatak dobre prognoze i prevelika želja da se bude na vrhu primorava ekipu da boravi na velikoj visini više nego što je to izdržljivo.
Tako velike planine imaju svoju klimu, svoja mikrostrujanja, njihovi vrhovi su iznad uobičajenih visina oblaka. Globalne prohnoze ciklona ne važe za njih.
Kada smo resili, mislim 14. , da krenemo iz BC, dve noći smo spavali u C2 – 6500m. Onda smo prešli u C3 – 7000m i tu takodje spavali dve noći
Onda smo prešli u C4 7700m, Odustali posle prve noći, čekajuci da se popravi vreme.
Zaista posle druge noći, otvorio se lep dan i vrlo uspešno i u prilično dobrom procentu bili smo na vrhu 8586m.
Pošto je vrh vrlo daleko od C4, u povratku nismo sišli u logor niže C3, što je uobičajena taktika, nego opet u C4 na 7700m
Te noći sam prvi put osetio gušenje; popio 3-4 Dexamethasona i 2 Nihelata – protiv edema pluća i plućne hipertenzije. Nije me lepo smirilo pa mij je Oskar – katalonac, u toku noći dao i dve inj Dexamethasona i to se solidno smirilo.
Narednog dana sam sa Pasangom sišao u C2 – 6500m – nije bilo problema
Narednog dana do C1 – 6100m – samo je išlo sporo.
Posle C1 – vrlo sporo.
Posle poslednje traverzne, počeo je da pada mrak. Bilo je jasno da nešto nije u redu.
Na 500m od BC sam sam sebi dao Dexamethason.
Kada sam ušao u sator samo sam bio iscrpljen. Bilo je oko 21h
Onda najednom sa osetio spazam, bol u grudima, nedostatak vazduha. Uplašio sam se, dunuo u pištaljku: ostali su istrčali iz trpezarijskog šatora.
Osetio sam popuštanje srca. U 15-20min, mislim da sam dobio 10-ak Dexamethasona. Preneli su me u Trpezarijski šator, kiseonik, Nifelat, Game bag – vreća sa povećanim pritiskom, ali ja sam u njoj zaista hteo da umrem.
Zapravo – sada kada razmislim, nisam imao edem pluća zbog visinske bolesti, jer je nelogično da dodjete sa vrha i BC i dobijete edem pluca. Sada, kada su me danas snimali, uradili analize krvi ja imam bronho-plućnu infekciju (Le 22 – norm do 10…) naravno puno sekreta u plućima, a ne edem pluća

Pisao bih još, ali me sa recepcije upozoravaju da je isteklo vreme za rad interneta. Nije ni vreme da sada pišem novu knjigu – Bolesti na velikoj visini.

Sve vas mnogo pozdravljam.
Dobro sam. Oporavljam se. Pijem lekove. Sutra imam kontrolu, infuziju.

Čele

Извор: http://cela.rs/
Фејсбук

No comments:

Post a Comment